Edward Dreszer
Edward Dreszer jest absolwentem Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Po studiach pracował w licznych drukarniach, wydawnictwach czy też firmach handlowych działających w obszarze przemysłu poligraficznego m.in. w drukarni uczelnianej Politechniki Łódzkiej, w Technografie czy też w drukarni Słowa Polskiego. Przez dwa lata pełnił funkcję kierownika działu produkcji książek w wydawnictwie MAW oraz kierownika fotoskładu w wydawnictwie SIGMA-NOT. W roku 1988 zaryzykował i założył firmę Lotos-Poligrafia Sp. z o.o., która obecnie należy do czołówki krajowych drukarń i posiada ona ugruntowaną pozycję na rynku. Potwierdzeniem wysokiego profesjonalizmu firmy było wygranie przez nią w 2000r. konkursu „Złota Czcionka”, nieoficjalnego mistrzostwa Polski w jakości drukowania. Edward Dreszer jest postacią popularną i szanowaną w środowisku poligraficznym. O uznaniu dla prowadzonej przez niego działalności świadczy jego wielokrotny wybór do Rady Polskiej Izby Druku, w której pracach uczestniczy nieprzerwanie już czwartą kadencję. Obecnie został powołany na stanowisko Prezesa PID na lata 2011-2014 oraz 2014-2017.
Od kilkunastu lat z powodzeniem wdraża innowacyjne technologie druku, prowadzi liczne projekty stażowe związane z doskonaleniem kadr poligraficznych oraz wspiera warszawski Zespół Szkół Poligraficznych im. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Działania na rzecz integracji środowiska poligraficznego realizuje poprzez aktywność w organizacjach branżowych: Polskiej Izbie Druku, Bractwie Gutenberga, Sekcji Poligrafów SIMP, Radzie Krajowej Izby Gospodarczej. Edward Dreszer wspiera realizację programu „Stop agresji i przemocy”. Program ten jest nowatorskim podejściem do przeciwdziałania agresji i przemocy, skierowanym do dzieci, studentów, nauczycieli i rodziców, propagującym aktywność ruchową w oparciu o trening „sztuki walki” karate.
Od roku 2001 E. Dreszer wspiera finansowo Fundację „Serce Dziecka” im. Diny Radziwiłłowej, działającej na rzecz dzieci z wadami serca. Analogicznej pomocy udziela Fundacji Dzieci „Zdążyć z Pomocą”, umożliwiając leczenie i rehabilitację najmłodszych. Edward Dreszer wspiera również organizacje pożytku publicznego, zajmujące się kwestią prawidłowego traktowania zwierząt. Przykładem może być Fundacja Azylu pod Psim Aniołem, dla której Lotos-Poligrafia Sp. z o.o. bezinteresownie świadczy usługi poligraficzne.
Jacek Gorecki
W długim okresie działalności zawodowej Jacka Goreckiego, można wyróżnić cztery okresy: Okres pierwszy, po studiach na Wydziale Mechaniczno - Konstrukcyjnym Politechniki Warszawskiej, ukończonych w 1958r, praca na stanowisku konstruktora w biurze konstrukcyjnym drukarni wklęsłodrukowej na ul. Okopowej, oraz w zakładzie budowy maszyn drukarskich "Plamag" w Plauen. Rozbudowa 64 stronicowej zwojowej typograficznej maszyny Koenig Bauer, dodanie dodatkowych zespołów, 2 kolory, 2 złamywaki, 2 napędy, maszynę uruchomiono we Wrocławiu. Konstrukcje wielu pomocniczych urządzeń poligraficznych dla drukarń. Modernizacja kolejnych maszyn oraz wykonywanie urządzeń galwanicznych dla technologi wklęsodrukowej. Opracowywanie założeń do konstrukcji nowych urządzeń dla modernizowania i budowy nowych drukarń. W Londynie (1964), nadzór nad demontażem i wysyłka do kraju wklęsłodrukowych maszyn dla drukarń w Warszawie i Katowicach.
Drugi okres (1965 - 1983), podjęcie pracy z-cy dyrektora w Dziale poligraficznym Zarządu Głównego RSW "PRASA" w Warszawie, a od 1966 - dyrektora. Dział poligraficzny, uczestniczył i inicjował liczne przedsięwzięcia ukierunkowane na unowocześnienie rozwiązań technicznych i procesów technologicznych, (między innymi: konstrukcje i uruchomienia w Polsce produkcji segmentowych mebli zecerskich, wprowadzenie skanerów typu Chromograf, modernizacji działów reprodukcji, wprowadzenie szybkiego składu tekstów, maszynowego procesu trawienia cylindrów wklęsłodrukowych, opracowanie projektów technologicznych i wyposażenia nowych drukarń, uruchomienie drukowania czasopism techniką wklęsłodrukową i gazety codziennej, po raz pierwszy techniką offsetową w roku 1976 w Koszalinie, organizacja i wprowadzenie w drukarniach służb technologicznych oraz laboratoriów zakładowych, wprowadzenie teletransmisji do przekazywania centralnie stronic gazetowych w drukarniach gazetowych). W tym czasie Dział poligraficzny zarządzał dziewiętnastoma drukarniami .
Okres trzeci (1983 - 1989) praca w Ministerstwie Kultury i Sztuki na stanowisku dyrektora Departamentu produkcji. Bardzo aktywny udział w opracowaniu Programu Rozwoju Przemysłu Poligraficznego na lata 1986 - 1990 i skuteczne wspieranie jego realizacji. Ograniczenia dewizowe, spowodowały sprowadzanie wielu maszyn i urządzeń z Chin i Indii. W latach 1989 - 1990 praca w biurze Intemech SA, przedsiębiorstwie Sekcji Poligrafów SIMP , zajmującym się importem materiałów i urządzeń poligraficznych. W latach 1991 - !992, praca w wiedeńskiej firmie Ettenauer Maschinen AG, dostawcy maszyn i materiałów poligraficznych. Przez kolejne dwa lata praca w Polsko Amerykańskim Towarzystwie Prasowym, które miało wydawać gazetę rządową, co uzgodnione zostało przez prezydenta Lecha Wałęsę z Prezydentem USA.
Okres czwarty (1994 - 2006),w ramach własnej działalności gospodarczej prowadzenie firmy DEVA PRINT, pośredniczącej w dostawie do Polski offsetowych zwojowych maszyn drukarskich firmy Koenig Bauer.
W roku 2007 przejście na emeryturę.
Antonina Kuchlewska
Przed laty dyrektor ekonomiczny Białostockich Zakładów Graficznych, potem prezes zarządu. W latach 2007–2011, gdy została zwolniona bez podania przyczyn, nastąpił dramatyczny upadek zakładu – techniczny i finansowy.
W 2012 roku Rada Nadzorcza Białostockich Zakładów Graficznych SA przywróciła Antoninę Kuchlewską do działania i powołała na stanowisko prezesa zarządu. W błyskawicznym tempie wskrzesiła stabilizację finansową firmy, w drukarni pojawiły się sprawniejsze maszyny i urządzenia, a sama drukarnia odzyskała utraconą na rynku renomę. Specjalizacja zakładu w zakresie produkcji dziełowej sprawiła, że dzięki swojej pracy i talentom gospodarczym Antonina Kuchlewska stała się znakomitą indywidualnością wśród wydawców książek z całej Polski.
BZGraf z powodu jakości produkcji i wzorowych kontaktów z klientami nieustannie zdobywa laury w rankingach drukarń dziełowych organizowanych przez miesięcznik „Wydawca” i Sekcję Poligrafów SIMP, jak również w rankingu „Rynek Książki – Biblioteka Analiz”. Istotne są też „Złote Gryfy” oraz „Diamentowy” zdobywane w różnych latach w konkursie Polskiej Izby Druku. Dużym osiągnięciem są kilkakrotne nominacje do tytułu „Gazela Biznesu”, w Polsce przyznawanego przez dziennik „Puls Biznesu”.
W 2016 roku w czasie uroczystości premiowania laureatów Konkursu PTWK „Najpiękniejsza Książka Roku” podczas targów na Stadionie Narodowym w Warszawie Antonina Kuchlewska została uhonorowana medalem Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek.
Jolanta Kurowiak
absolwentka Uniwersytetu Technicznego w Karl-Marx-Stadt (obecnie Chemnitz) z 1985 roku na kierunku : konstrukcja maszyn poligraficznych. Po ukończeniu studiów została na uczelni i pracowała jako tłumacz techniczny języka niemieckiego w Ośrodku Szkoleniowym Kadry Poligraficznej. Najbardziej wówczas pasjonowała ją praca w dziale fotografii i reprodukcji poligraficznej, która stała się pasją i podwaliną pod własną firmę. W 1991 roku założyła własną, jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą Reprograf, która najpierw przekształciła się w Sp. z o.o, a w 2008 roku w Spółkę Akcyjną. W Spółce Reprograf SA posiada pakiet 100% udziałów i pełni rolę prezesa.
Działalność firmy Reprograf w pierwszych latach była skupiona głównie na sprzedaży materiałów światłoczułych stosowanych w poligrafii, gdyż J. Kurowiak miała bogate doświadczenie praktyczne nabyte w ośrodku szkoleniowym. Po ponad 25 latach systematycznego rozwoju przedsiębiorstwo dysponuje obecnie niezwykle różnorodną ofertą zaawansowanych rozwiązań poligraficznych, która obejmuje m.in.: oprogramowanie, materiały eksploatacyjne, systemy prepress, maszyny drukujące w różnych technikach, rozwiązania dla rynku cyfrowego druku wielkoformatowego a także sprzęt introligatorski. Firma zajmuje się sprzedażą maszyn i materiałów poligraficznych, ich serwisem oraz pozyskiwaniem funduszy unijnych. Ważnym elementem działalności firmy Reprograf, którą zarządza J. Kurowiak jest opieka i doradztwo dla drukarń.
Reprograf posiada siedzibę w Warszawie oraz 6 lokalizacji na terenie całego kraju, w których pracuje łącznie ponad osiemdziesięciu wysoko wykwalifikowanych pracowników. Od czasu założenia firma zmieniała się inwestując w nowe biura, własne magazyny oraz wzmacniając flotę samochodową.
Andrzej Palacz Po ukończeniu studiów pracował w Wojskowych Zakładach Graficznych w Warszawie.
Kolejne miejsce pracy to redakcja Poligrafiki i współpraca w redagowaniu miesięcznika z Apolinarym Brodeckim.
Obecnie naczelny redaktor magazynu „Wydawca”. Jest uznanym promotorem polskiej poligrafii.
Organizator rankingu „Polskich Drukarń Dziełowych”.
Zdobył uznanie w branży poligraficzno-wydawniczej łącząc funkcję poligrafa i wydawcy. Aktywny członek Zarządu Głównego Sekcji Poligrafów SIMP Kawaler „Stowarzyszenia Bractwa Kawalerów Gutenberga.”
Odznaczenia: Zasłużony Krakowskiej Poligrafii Wolnej Rzeczypospolitej (2008), Srebrny Krzyż Zasługi (2005), Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski (2011), Odznaka Honorowa „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2008), Złota Odznaka SKP (2012)