Exceeding Print
Firma Koenig & Bauer zwiększyła zakres celów w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez nową strategię grupy i przedstawiła szczegóły dotyczące kontynuacji transformacji z tradycyjnego producenta maszyn w „sprawnie działającą grupę technologiczną”. Na podstawie trendów oraz rozmów z klientami i ekspertami firma określiła swój strategiczny kierunek na najbliższe lata. W ramach nowej strategii „Exceeding Print” grupa zamierza zwiększyć wysiłki na rzecz realizacji swoich zobowiązań ekologicznych i społecznych.
Według niemieckiego producenta, zwiększona cyfryzacja i wyższy stopień modułowości rozwiązań technologicznych doprowadzi zarówno do większego sukcesu na rynkach podstawowej działalności firmy, jak i do zmniejszenia zużycia materiałów i energii w procesach drukowania, co uczyni je bardziej zrównoważonymi. „Do 2025 roku zamierzamy zredukować emisję dwutlenku węgla w naszych zakładach produkcyjnych o 75%, a od 2030 roku zamierzamy być całkowicie neutralni pod względem emisji dwutlenku węgla. Jako wiodący w branży dostawca zrównoważonych rozwiązań, wspieramy naszych klientów w zmniejszaniu ich śladu ekologicznego. Rozwiązania oparte na opracowanej przez nas technologii zmniejszają zużycie energii, ograniczają ilość odpadów oraz zmniejszają zużycie atramentów i powłok, przyczyniając się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla” - podkreśla prezes zarządu firmy Koenig & Bauer, dr Andreas Pleßke. Firma podkreśla również swoje zaangażowanie w cyfrową transformację, w ramach której usługi cyfrowe pozwalają gromadzić i analizować niezbędne dane w celu zwiększania efektywności procesów produkcyjnych, a modułowość technologii pozwala zapewnić klientom rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. Jak podkreśla Ralf Sammeck, członek zarządu Sheetfed w firmie Koenig & Bauer, to właśnie usługi cyfrowe są znaczącą częścią transformacji z producenta maszyn w firmę technologiczną. Kolejnym krokiem w strategii firmy jest pełnokolorowy druk cyfrowy na opakowaniach kartonowych. „Druk cyfrowy będzie motorem napędzającym dla nowych modeli biznesowych. Wychodzimy z założenia, że większość firm, które w przyszłości będą naszymi klientami, jeszcze nie powstała” - powiedział Christoph Müller, członek zarządu Digital & Webfed w firmie Koenig & Bauer. „Strategia Exceeding Print pozwali nam promować zrównoważony rozwój jako największe wyzwanie, przed którym przemysł opakowaniowy stanie w przyszłości, a także utrzymać pozycję lidera w dziedzinie digitalizacji. Oznacza to rozwój z wykorzystaniem naszych własnych modeli biznesowych i produktów, ale nie wyklucza wzrostu poprzez przejęcia” - dodaje Andreas Pleßke.