Sun Chemical na wydarzeniach branżowych dedykowanych produkcji etykietowej


Warszawa, 31.10.2017
W ostatnich tygodniach firma Sun Chemical wzięła udział w dwóch wydarzeniach branżowych, dedykowanych produkcji etykietowej (z jednej strony – o zasięgu globalnym, z drugiej – lokalnym). W dniach 25-28 września br. była obecna ze stoiskiem na targach Labelexpo Europe 2017 w Brukseli. Pod hasłem „Brighter Ideas for Labels” promowała tam zarówno nowe, jak i znane już produkty ze swojej oferty, znajdujące zastosowanie w wąskowstęgowej produkcji etykiet oraz opakowań. Firma Sun Chemical wzięła też udział – jako współorganizator – w 12. konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”. Spotkanie odbywało się w dniach 19-20 października br. w Jastrzębiej Górze; jego organizatorem było wydawnictwo Polski Drukarz. Tam jej przedstawiciele – Mark Walkling i Katarzyna Łakomiec, wystąpili z prezentacją dedykowaną najnowszym osiągnięciom technologicznym w zakresie farb do drukowania etykiet i opakowań w technologii wąskowstęgowej.

Nowe pomysły z myślą o lepszych etykietach: Sun Chemical na targach Labelexpo Europe 2017
W tym roku stoisko firmy Sun Chemical na najważniejszej w Europie wystawie dedykowanej produkcji wąskowstęgowej zostało podzielone na pięć obszarów, uwzględniających: kluczowe produkty w ofercie firmy, rozwiązania do druku cyfrowego, rozwiązania do druku funkcjonalnego i tworzenia efektów specjalnych, systemy ochrony marki oraz rozwiązania z zakresu zarządzania barwą.
Jeżeli chodzi o pierwszy z nich, najważniejszą targową premierą Sun Chemical była nowa seria farb flekso UV, dedykowanych m.in. opakowaniom spożywczym. Zdaniem producenta oferują one znacznie wyższą wydajność, a ich uzupełnienie stanowią wzbogacone białe farby UV, przeznaczone także do zadrukowywania materiałów typu sleeve. Z myślą o zyskującej na znaczeniu technologii LED, firma wprowadziła na rynek udoskonalone wersje farb offsetowych i fleksograficznych, dostosowanych do maszyn wyposażonych w ten system utrwalania. Są one przeznaczone do produkcji etykiet i opakowań oraz spełniają przemysłowe normy w kontekście kontaktu z żywnością. Sun Chemical promował także znane już ze swojej oferty rozwiązania, takie jak lakiery ochronne SunBar czy system laserowego znakowania SunLase.
Obszar dedykowany technologiom cyfrowym to domena SunJet – oddziału Sun Chemical, specjalizującego się w rozwiązaniach inkjetowych. Tu na szczególną uwagę zasługuje Aquacure – nowej generacji atrament wodny do druku funkcjonalnego. Jak podaje producent, zapewnia on optymalną jakość drukowania, wysoki poziom przylegania do różnego rodzaju podłoży, wyjątkową elastyczność, szeroki gamut kolorystyczny, niski poziom emisji zapachu, a także przyjazność dla środowiska naturalnego. Firma promowała też inne rozwiązania dedykowane produkcji cyfrowej, tworzone i udoskonalane – m.in. w ramach umów OEM – ze swoimi partnerami, producentami głowic i integratorami systemowymi. Jednym z takich projektów są powstałe we współpracy z HP Indigo specjalistyczne lakiery do wydruków cyfrowych.
W zakresie ochrony marki Sun Chemical skupił uwagę zwiedzających na rozwiązaniu do smartfonów, pozwalającym na weryfikację autentyczności produktu. Bazuje ono na aplikacji AuthentiGuard, stworzonej przez firmę Document Security Systems. Inną propozycją dla właścicieli marek poszukujących skutecznych sposobów na walkę z podróbkami jest SunTag – zintegrowany system oznakowania kartridży i pojemników na materiały eksploatacyjne, umożliwiający ich identyfikację i weryfikację.
Bardzo szerokie portfolio rozwiązań zaprezentowała firma Sun Chemical w zakresie color managementu. Oferowane są one pod wspólnym szyldem SunColorBox. Jest to zestaw aplikacji i usług, umożliwiających wdrożenie w pełni cyfrowego workflow, który pozwala skutecznie zarządzać barwą. Ma on pomagać przedsiębiorstwom specjalizującym się w produkcji i przetwórstwie opakowań, w zachowaniu stabilności kolorystycznej – zwłaszcza w przypadku barw firmowych. Te ostatnie są dostępne m.in. za sprawą MyColorCloud – rozwiązania działającego w „chmurze”, zapewniającego zdalny dostęp do kolorów specjalnych. Wśród innych narzędzi wchodzących w skład SunColorBox można wymienić: SunConsulting – usługi konsultingowe i audytorskie w zakresie wdrażania cyfrowego workflow do zarządzania barwą; SunCMYK i SunECG – oprogramowanie do color managementu; SunDigiGuide – podręcznik zawierający standardy kolorystyczne; SunMatch – narzędzie umożliwiające komunikację kolorystyczną pomiędzy dostawcą farb i klientem; SunDigiProof – system generowania odbitek próbnych u klienta; SunColorQC – system pomiarów kolorystycznych czy PantoneLIVE – działające „w chmurze” rozwiązanie, pozwalające na zachowanie zgodności z biblioteką Pantone w całym cyklu produkcyjnym opakowania.
Ostatni obszar stoiska, dedykowany drukowi funkcjonalnemu i efektom specjalnym, wypełniły m.in. rozwiązania SunInspire. Jest to seria farb i lakierów specjalnych, zapewniających uzyskiwanie efektów specjalnych (zarówno wizualnych jak i dotykowych) w produkcji etykiet.

„Rozwiązania do druku wąskowstęgowego – najnowsze technologie”
Taki tytuł nosiła prezentacja firmy Sun Chemical podczas konferencji  zorganizowanej w dniach 19-20 października br. w Jastrzębiej Górze przez wydawnictwo Polski Drukarz. Spotkanie, odbywające się już po raz dwunasty i przebiegające pod hasłem „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, zgromadziło ponad 220 przedstawicieli firm działających na rynku produkcji wąskowstęgowej: drukarń, przedsiębiorstw zajmujących się przetwórstwem przemysłowym, firm konsultingowych (m.in. w obszarze zarządzania barwą) oraz dostawców rozwiązań dedykowanych temu dynamicznie rozwijającemu się segmentowi rynkowemu. Wśród tych ostatnich znalazł się Sun Chemical – jeden ze światowych liderów w produkcji farb, atramentów, lakierów i powłok oraz specjalistycznych rozwiązań, znajdujących zastosowanie przy produkcji etykiet i opakowań. Firma była jednym ze współorganizatorów spotkania, a jej przedstawiciel – Mark Walkling (Product Manager, ECP Packaging & Narrow Web Labels, Europe), któremu towarzyszyła Katarzyna Łakomiec (Technical Manager w polskim oddziale Sun Chemical), wystąpił z referatem poświęconym najnowszym technologiom w produkcji etykiet.
Na wstępie Mark Walkling wymienił czynniki rynkowe, wpływające na tworzenie i udoskonalanie nowych rozwiązań: dywersyfikację portfolio (sleeves, opakowania giętkie, IML, kartony pudełkowe), chęć wyróżnienia się na tle konkurencji (efekty specjalne), zgodność z przepisami (zarówno w odniesieniu do różnych krajów jak też do działań realizowanych przez właścicieli marek), rosnące znaczenie technologii cyfrowych, kwestie ekologiczne (polityka zrównoważonego rozwoju, ochrona środowiska, recykling), konsolidację wśród globalnych graczy oraz konwersję z tradycyjnych technologii (klejenie na mokro, rotograwiura) na nowe rozwiązania. Następnie przedstawił cechy nowo wprowadzanych na rynek przez Sun Chemical produktów w odniesieniu do każdego z ww. czynników. W kontekście farb fleksograficznych wskazywał m.in. na ich rosnącą wszechstronność, drukowalność czy jakość (choćby w przypadku farb HD Flexo), jak też alternatywne metody utrwalania (UV, UV-LED, EB), szerszy gamut kolorystyczny farb procesowych (np. serii SolarVerse), rosnące wymagania odnośnie ich zgodności z przepisami o opakowaniach spożywczych, stosowanie laminowania inline czy też pojawianie się nowych rodzajów lakierów bazujących na koncentratach, np. serii SolarFlex. Nieco więcej miejsca Mark Walkling poświęcił nowej platformie Flexo UV, w ramach której oferowane są osobno koncentraty pigmentowe i żywice. „Jest to bardzo innowacyjne, jedyne tego rodzaju rozwiązanie na rynku. Jako jego producent i dostawca wiążemy z nim bardzo duże nadzieje – mówił prelegent. – Pozwala ono na dużo większą elastyczność i wygodę, ponieważ przy zmianie aplikacji czy modyfikowaniu właściwości farb pod indywidualne wymagania klient nie musi czekać na dostawę całej bazy kolorystycznej, a wymienia jedynie żywicę, pozostawiając recepturę nie zmienioną. Umożliwia to również łatwiejszą logistykę i ograniczenie stanów magazynowych, a zastosowanie koncentratów zapewnia uzyskanie większej intensywności farb”.
W odniesieniu do farb offsetowych – poza różnymi metodami suszenia wydruków (UV-LED, energooszczędne UV, EB), zgodnością z przepisami o kontakcie z żywnością, szerszym gamutem kolorystycznym i coraz powszechniejszym stosowaniem laminowania inline, Mark Walkling dodatkowo wymienił poprawę adhezji farb do podłoża.

Kolejnym omawianym przez prelegenta segmentem były rozwiązania do druku cyfrowego, oferowane przez SunJet – specjalizujący się w nich oddział Sun Chemical. „Atramenty dedykowane konkretnym głowicom drukującym, rosnące spektrum technologii, zgodność z przepisami o kontakcie z żywnością czy też szeroka gama kompatybilnych primerów, lakierów i klejów – to najważniejsze cechy charakterystyczne dla tej grupy produktów z naszej oferty” – mówił Mark Walkling. Następnie scharakteryzował zmiany na rynku farb sitodrukowych, wskazując na coraz powszechniejsze zastosowanie bieli o wysokim stopniu krycia oraz kolorów o wysokim połysku i poziomie matowości, konieczność stosowania farb zgodnych z przepisami o kontakcie z żywnością oraz rosnącą popularność technologii UV-LED i lakierów generujących efekty dotykowe.
Lakiery, primery i kleje – to kolejna grupa produktów wymieniona przez prelegenta. Tu – jego zdaniem – kluczowe innowacje technologiczne obejmują: zwiększenie trwałości przylegania do podłoża, różne metody utrwalania, zgodność z wcześniej wymienianymi przepisami, rosnący udział surowców odnawialnych w procesie produkcji, coraz częstsze stosowanie lakierów ochronnych (np. SunBar Aeroblock) oraz pojawianie się różnych efektów dodatkowych (dotykowych, języka Braille’a, 3D itd.). Na zakończenie wymienił nowości w zakresie rozwiązań do zastosowań specjalnych: „Tu jako Sun Chemical mamy również wiele do zaoferowania. Farby metaliczne o wysokim połysku, farby zmieniające kolor pod wpływem temperatury i wilgoci, farby fluorescencyjne, fosforyzujące czy perłowe, wreszcie – szeroka gama rozwiązań w zakresie ochrony marki. To wszystko znajdziecie państwo w naszym portfolio. Jesteśmy bowiem nie tylko największym na świecie producentem wysokiej jakości farb, lakierów i pigmentów, ale też chcemy być niezawodnym partnerem i doradcą w ich wdrażaniu i stosowaniu” – podsumował Mark Walkling.

 
pl en

Losowo wybrany członek Polskiej Izby Druku

reklama
formularz-zamawiania

nowe-wladze-pid2017

Warto przeczytać

Żegnaj Gutenberg


do-pobrania

 


Partnerzy medialni
Po
lskiej Izby Druku:
logom drukarnie
logo drukinfopl
logom opakowanie
logom poligrafika
logom pinp
logom pp
logom printpublishing
logom swiatdruku
logom swiat-poligrafii
digital-business
opakowania-i-etykierty
logom vidart ok
logo wydawca

archiwum

Polska Izba Druku

jest członkiem

Krajowej
Izby Gospodarczej

KIG

separator-white

separator-white

AKTUALNIE

Naszą witrynę przegląda teraz 93 gości 

Statystyka

Odsłon : 8314685